Kjøp og betaling informasjon
Gjelder for AmoRosa AS (org.nr. 999642705), ansvarlig for AmoRosa Blomster og amorosa.no. Sist oppdatert 6. desember 2020.
Avtalen
Betingelsene nedenfor gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra amorosa.no. Kjøpsvilkårene kan endres uten varsel og datoen ovenfor viser når betingelsene ble oppdatert sist. Vi ber deg alltid lese igjennom kjøpsvilkårene før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt, godkjenner du også kjøpsvilkårene. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at opplysningene du har gitt stemmer.
Partene
Selger er AmoRosa AS, Slemmestadveien 427, 1390 Vollen. Epost til firma er post@amorosa.no, med telefon 40072730, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser og avgifter
Alle priser er i norske kroner (NOK), inkludert moms. Produkt prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling på amorosa.no
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Betaling
Du kan betale med Visa, MasterCard eller Diners. Ved betaling med kredittkort eller debetkort, blir kjøpesummen reserver på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Vipps er tilgjengelig for direkte betaling til AmoRosa Blomster, ring oss på 40072730 for informasjon om betaling med Vipps.
Faktura, hvis du ønsker å betale med faktura det er mulig. Vennligst ta kontakt for informasjon om dette per epost (post@amorosa.no) eller ring oss på 40072730.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Leveringsbetingelser
Per i dag leverer AmoRosa Blomster kun i Asker, Bærum og Oslo. AmoRosa leverer blomster, spiseligegaver og interiør med eksterne blomsterbud. Våre budselskap ringer ikke mottaker før levering. Skulle det være uklarheter rundt adresse eller lokasjon vil budet i noen tilfeller ta kontakt på telefonnummer oppgitt i bestilling.
Vi oppfordrer deg til alltid å oppgi ditt mobilnummer ved bestillinger (og til mottaker ved leveranser). Handler du uregistrert uten telefonnummer, vil eventuelle feil med leveransen eller andre spørsmål rundt din bestilling komme på epost.
Dersom valgt produkt ikke er tilgjengelig eller utsolgt, forbeholder vi oss retten til å erstatte det med en tilsvarende vare. Vi kontakter deg hvis erstatningsvaren avviker fra bestillingen. Mottar ikke amorosa.no din respons innen bestillingsfristen for levering har gått ut, vil anbefalt erstatningsprodukt fra butikken bli sendt ut.
Blomster og planter regnes som ferskvare og byttes kun om kvaliteten ikke er tilfredstillende
Budene leverer på dør eller til resepsjon. Hvis det er flere kolli som skal leveres, så vil fraktkostnad belastes for hvert kolli fra budselskapet. Ring oss gjerne for avklaring om dette.
- AmoRosa kan ikke ta ansvar for feilleveranser forårsaket av feil oppgitt adresse eller telefonnummer i bestilling.
- AmoRosa forbeholder seg retten til enten å sette leveransen ved døren eller levere den til nabo når mottaker ikke er hjemme. Hvis nabo ikke kan motta blir leveransen returnert til butikk.
- Ved kuldegrader blir leveransene først forsøkt levert nabo. Kan ikke nabo motta blir blomstene sendt i retur til butikk.
- Er årsaken feil opplysninger i bestilling, eller at mottaker ikke besvarer anrop fra blomsterbudet blir blomsten send i retur til butikk, eller du må betale for ny levering.
- Din bestilling inkluderer én leveranse. Ønskes det at leveransen skal leveres på nytt tilkommer det ekstra fraktkostnad. Dette gjelder også hvis mottaker oppholder seg på en annen adresse og ønsker leveransen dit. I disse tilfellene blir bestiller kontaktet, da det er bestiller som blir belastet kostnaden.
Søndager og helligdager kan vi dessverre ikke levere blomster.
Levering til begravelse, bisettelse eller urnenedleggelse
Ved levering til begravelse leverer budet direkte til seremonistedet minst én time før seremonien starter. Det er begravelsesbyråene som har ansvar for plassering og distribusjon av kort til pårørende.
AmoRosa leverer ikke på gravplass/kirkegård ved urnenedleggelser. Disse må bestilles som ordinær levering til privatpersoner.
Levering til sykehus, hotell og lignende
- Det er mange sykehus som ikke mottar blomster.
- For bestilling til sykehus og sykehjem ring oss til Amorosa AS, tlf. 40072730
- Kjøper må sjekke at pasienten eller gjesten er tilstede ved leveringstidspunktet, samt avdeling/rom må oppgis i bestilling.
- AmoRosa kan ikke refundere beløpet hvis pasienten eller gjesten ikke kan motta leveransen
- AmoRosa kan ikke ta ansvar for levering til 3. person når blomstene må leveres til resepsjon/mottak.
Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han/hun, eller mottakere, har fått varene levert i tråd med punkt 6.
Kansellering/Angrerett
Blomster og planter:
AmoRosa Blomster følger kjøpsloven når det gjelder angrerett. Det er ikke angrerett på ferske blomster og planter. Vi bytter varer kun om kvaliteten ikke er tilfredsstillende. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og AmoRosas 5 dagers holdbarhetsgaranti for snitt blomster og planter.
Ønsker du allikevel å stanse leveranse, må kanselleringen komme innen rimelig god tid før bestillingsfrist er gått ut, og før produktet er laget og pakket. Er produktet laget, pakket og overlevert bud er det dessverre for sent å kansellere. AmoRosa Blomster vil I noen tilfeller belaste kunde for et kanselleringsgebyr.
Endring på kort eller kransebånd:
Frem til 12:00 dagen før begravelsen: kr. 0,-
Mellom 12:00 og bestillingsfrist: kr. 140,-
Spiselige gaver:
Angreretten gjelder ikke for spiselige gaver som regnes som ferskvare. Derfor kan ikke returneres eller bytte. Det samme for bestillingsvarer som anses som tilvirkningsvare jfr. Angrerettloven § 22 ledd e. Dersom det er en bestillingsvare som ikke er en tilvirkningsvare kan kjøper avbestille mot å betale et gebyr som dekker selgers utlegg ved bestilling, jfr. Forbrukerloven § 41.
Interiør og dekor:
Vi bytter ikke varer i nettbutikken. Vi tilbakebetaler dine penger eller oppdaterer din faktura så snart din retur ankommer vårt lager og returen er ferdig håndtert. Ønsker du en ny vare eller størrelse må du legge inn en ny bestilling på amorosa.no.
En retur til nettbutikken kan ta opp mot 20 dager, og du vil motta en bekreftelse på epost så snart din retur er fullført. Har du valgt faktura som betalingsmåte bør du si fra for å unngå gebyrer.
Ønsker du å bytte i en annen vare dekker vi returkostnadene. Bytteretten gjelder ikke salgsvarer.
Angre kjøp for interiør og dekor.
Du kan benytte deg av angrefristen og fritt returnere varene innen 14 dager. Du må selv dekke returfrakten, og sørge for at den blir sendt tilbake til oss med Posten. Bruk gjerne posen eller esken varene kom i.
Angreretten gjelder ikke for salgsvarer, mat, blomster og bestillingsvarer som anses som tilvirkningsvare jfr. Angrerettloven § 22 ledd e. Dersom det er en bestillingsvare som ikke er en tilvirkningsvare kan kjøper avbestille mot å betale et gebyr som dekker selgers utlegg ved bestilling, jfr. Forbrukerloven § 41.
En gyldig retur er en ubrukt vare med merkelapper på.
Ta gjerne kontakt med oss på post@amorosa.no eller telefon 40072730 hvis du lurer på noe angående returer.
Retur av blomster og spiselige gaver
Retur av blomster til butikk skjer når mottaker ikke er hjemme, feil oppgitt adresse, kuldegrader eller i de tilfellene hvor nabo ikke kan motta. Bestiller vil bli kontaktet av oss for videre behandling. Ønskes ny levering vil vi belaste ny fraktkostnad.
Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav
Dersom amorosa.no ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post eller brev)
Se under punkt 6 om leveringsbetingelser for detaljer informasjon om leveranse.
Uavhentet pakke
Dersom du ikke henter ut din pakke og den blir sendt i retur til oss, belastes du med et gebyr på 250 kr + 100 kr i administrasjonsgebyr.
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Om varen blir skadet eller borte under transport til kunden, er AmoRosa AS ansvarlig. Kontakt oss på post@amorosa.no eller telefon 40072730 innen rimelig tid så snart du oppdager evt. skade/avvik. Husk at reklamasjonen må godkjennes av oss før den sendes i retur. Reklamasjon til oss bør skje skriftlig til epost post@amorosa.no eller brev.
Refundering
Ved retur til nettbutikken (kun interiør og dekor) får du refundert pengene på kontoen du benyttet ved betaling, senest 7 dager etter mottatt retur. Du må selv betale returkostnadene.
Har du valgt faktura som betalingsmåte anbefaler vi deg å ta kontakt per epost post@amorosa.no og forlenge forfallsdatoen på din faktura, slik at vi rekker å korrigere fakturabeløpet før fakturaen utløper. Så snart returen er mottatt i vår nettbutikk vil vi oppdatere beløpet på fakturaen. Har du allerede betalt fakturaen før vi har mottatt din retur ta kontakt med oss.
Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes AmoRosa AS eller forhold på selgerens side, kan AmoRosa AS i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. AmoRosa AS vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
Garanti
Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og AmoRosa Blomster 5 dagers holdbarhetsgaranti for snitt blomster og planter.
Personvern
Ved registrering av din bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og levere din bestilling, og gi deg servicen og handleopplevelsen du forventer. Cookies (informasjonskapsler) bruker vi for å følge aktiviteten til våre kunder, sånn at vi kan forbedre brukeropplevelsen og tilpasse amorosa.no etter ønsker, valg og interesser. Les mer om dette i vår personvernerklæring.
Konfliktløsning
Klager rettes til AmoRosa AS skriftlig til epost post@amorosa.no eller brev til bedrift administrative adresse Slemmestadveien 427, 1390 Vollen innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.